A megrendelőnk egy plasztikai beavatkozásokkal foglalkozó klinika volt. Magas minőséget szolgáltattak és tényleg versenyképes áron tették azt. Viszont hiába a magas minőség, ha nem tudják elérni azokat a pácienseket, akiknek segítséget szerettek volna nyújtani. Különösen egy ilyen szűk piacnál, mint a plasztikai beavatkozások. Kevesen élnek vele, valamint a szolgáltatás ára is meglehetősen magas. Ha egy 400-800 ezer forintos beavatkozást szeretnénk hirdetni, akkor nagyon pontosan tudni kell, hogy ki számára hirdetünk.
Miért jelentett kihívást ez a plasztikai klinika?
- roppant szűk piacot érint
- drága a szolgáltatás díja
- erős versenytársak voltak a piacon
- nehezen megszólítható a célközönség
Saját maguk is próbálkoztak hirdetésekkel és külső segítséget is igénybe vettek, de mégsem sikerült a remélt célcsoportot megszólítani. Hiába volt a kitűnő orvosi stáb és a jól felszerelt klinika, működő marketingtevékenység nélkül reménytelennek tűnt pácienseket szerezni.
Majd megkerestek minket
Az első lépésben alaposan meg kellett ismernünk a szolgáltatást. Ehhez szükség volt egy mélyinterjúra a klinika vezetőivel, valamint alaposan feltérképezni a külföldi és hazai konkurenseket. A következő lépésben meghatározni, hogy ki a célcsoport. Ez azért lényeges, hogy megtudjuk, milyen köntösbe öltöztessük, hogyan kommunikáljuk a kínált szolgáltatást.
Fontos, hogy valóban azokat szólítsuk meg, akiket tényleg érdekel a szolgáltatásunk. Egy kopasz embernek ne kínáljunk fésűt és vegetáriánusok sem a húspultra kíváncsiak. Ezért kell pontosan definiálni, hogy ki az adott célcsoport. Fácánra sem ágyúval lövünk, tehát ha a modern marketingben mindenkit meg szeretnénk szólítani, akkor igazából senkit sem fogunk. A legtöbb cégnek, aki saját maga szeretne marketingtevékenységet folytatni, az a legnagyobb problémája, hogy nem tudja meghatározni, kihez jusson el a hirdetés. Aki ezt nem tudja szabályozni, az nagy költségekbe veri magát – feleslegesen. A hirdetési szakértők viszont nagyon pontosan el tudják juttatni a hirdetéseket azok számára, akiket tényleg érdekel az adott szolgáltatás, vagy termék.
A következő lépésben kitaláltuk a stratégiát, megterveztük a honlapot és kidolgoztuk az értékesítési folyamatot. Azért kell az előkészületekre ekkora hangsúlyt helyezni, mert mi nem csupán hirdetünk, nem csak honlapot készítünk, nem csak szöveget írunk, hanem egy átfogó és komplex szolgáltatást nyújtunk.
Ehhez különböző területeken lévő szakembereket kell összehangolni, úgymint programozó, hirdetési szakértő, szövegíró, adatelemző stb. Minőségi marketinget manapság csak így lehet végezni. Nem tudnak hatékony marketingtevékenységet folytatni azok a cégek, akiknek a saját szolgáltatásukra, termékükre is kell fókuszálni. Ha ezt mégis a cég szeretné végezni, akkor vagy a marketingjük nem lesz kielégítő, vagy a saját termékük, szolgáltatásuk minősége issza meg a levét.
De mi lett az eredmény?
Az első három hónapban megduplázódott a pácienseik száma. Ez nagyon jó eredménynek számít ezen a speciális piacon. Sőt, a nyári holtszezonban is sorra teltek be az időpontok. A megnövekedett érdeklődés miatt bővítésre is sor került a klinikán.
És a legfontosabb: a klinika végre azt teheti amihez ért, nem kell többé a marketinggel foglalkoznia, miközben sokkal több páciensük van, mint korábban.
Ön is szeretné, hogy a marketing ne aprózza fel idejét és végre a saját munkájával tudjon foglalkozni? Szeretné, hogy bővíteni kelljen a cégén, hogy az elbírjon az ügyféláradattal?
Bízza ránk cége sikeres marketingjét, és a Vevő-gyár rendszerrel soha többé nem lesz gondja az ügyfélszerzéssel. Tudjon meg többet a Vevő-gyárról, ismerje meg módszerünket, kattintson ide!