Egy ideális világban minden cég fontosnak érezné, hogy gondot fordítson a társadalmi szerepvállalásra. Ehhez nem kell nagy multicégnek lenni. Például egy kávézónál, étteremnél még ma is ritkaságszámba megy, hogy a fel nem szolgált, de fogyasztható élelmiszereket odaadományozzák a rászorulóknak. Ugyanígy nem sok cég foglalkozik azzal, hogy akár csapatépítésbe bújtatva fákat ültessen, vagy akár egy állatmenhelyet támogasson.
Szerencsére azonban egyre több pozitív példát is tudunk említeni. Vannak cégek, akik önkéntesen vállalják, hogy otthont teremtenek a rászorulóknak, mások pedig a környezeti értékeket védik.
És a Vevő-Gyár mit tesz a társadalomért?
Sok ötletelést követően megszületett a mi “módszerünk”. Azt adjuk, amihez a legjobban értünk: ügyfeleket, vevőket, pácienseket szerzünk. De egy alapítványnak természetesen nem ügyfelekre és páciensekre van szüksége, hanem nekik támogatókat szerzünk és a társadalommal is szélesebb körben megismertetjük tevékenységüket!
Ismer egy olyan alapítványt, melynek támogatásra lenne szüksége? Írja meg Facebook oldalunkon!
Fontosnak éreztük, hogy segítségünk ne egyszeri juttatás legyen, hanem fenntartható, jelentős támogatást nyújtson és lehetőleg minél több embert mozgasson meg, ezért nem egyszeri, hanem fél éven át nyújtjuk díjmentesen. Sőt, úgy állítjuk össze, hogy az még éveken át működőképes legyen, ezzel automatikusan támogatásokhoz juttassa az alapítványt!
Hogyan szerzünk támogatókat?
Társadalmi szerepvállalásunk keretében 100+60 órányi munkát nyújtunk hat hónapon át egy alapítványnak! És egy online marketingügynökség mit ad azzel?
Először is felvesszük a kapcsolatot egy alapítvánnyal. Készítünk velük egy interjút, ahol a lehető legalaposabban megismerjük a tevékenységüket, céljaikat, körülményeiket, problémáikat, lehetőségeiket, sikereiket, mire van szükségük stb. Ezután felmérjük, hogy hogyan tudnánk a legtöbb leendő támogatót elérni és megszólítani a számukra.
Ezt követően elkészítünk nekik egy profi, mai igényeknek megfelelő honlapot. Ezen a honlapon részletesen bemutatjuk az alapítványt és munkájukat. Tehát tartalommal látjuk el a honlapot.
De mit ér a honlap, ha senki nem látja? Ezért általunk finanszírozott reklámkampányokat indítunk el a Facebook-on, a Google AdWords-ön és ezt kiegészítjük egy jól felépített hírlevélkampánnyal is (nem spam!). Ezen kívül felkészült, az alapítvány számára, továbbá az speciális marketingszoftverekkel elemezzük az eredményeket.
Az eredmények pontos kielemzése az egyik legfontosabb feladatunk a kampány során! Ezzel tudjuk meg, hogy az adott reklámkampány mennyire sikeres, mennyire hasznos. A pontos kiértékelés után olyan finomhangolásokat végzünk, amivel a lehető legtöbb támogatást tudjuk elérni az alapítvány számára.
Tud olyan alapítványt, amelynek nagy segítséget jelentene mindez? Írja meg Facebook oldalunkon!
Mit jelent pontosan az a 100+60 óra?
A 100 óra a kampány elindítását jelenti. Ebben van benne az interjú elkészítése és adatok összegyűjtése, honlap megírása és kivitelezése, reklámok elkészítése és közzététele stb. Ez nagyjából 10 ember munkáját és rengeteg speciális szoftver használatát igényli, melyeket főleg csak online marketingügynökségek használnak. A maradék 60 órát pedig arra szánjuk, hogy fél éven át havonta 10 órát fordítunk a kampánykövetésre, folyamatos fejlesztésre. Tapasztalataink szerint ennyi kell ahhoz, hogy a felépült és elindított kampányt rendszeresen kiértékeljünk és időről-időre finomhangoljuk, frissítsük. Hogy ezt valaki tényleg hatásosan végezhesse, különböző marketingszoftverekre és nagy tapasztalatra van szüksége. Sajnos hazai alapítványok ezekkel nem rendelkeznek, ezért jelenthet ez a lehetőség valódi ugródeszkát számukra.
És ezzel mit nyer az alapítvány?
Ennek a munkának a valódi értékét elsőre talán nehéz magunk elé képzelni, de csupán a 100 órányi munka is körülbelül 800.000 forintnyi díjnak felel meg. A 60 órányi kampánykövetés is ezzel áll arányban, tehát a győztes alapítvány közel 1.400.000 forint értékű szolgáltatást kap tőlünk. A hirdetési költségek ezen felül szintén százezres nagyságrendű összeget jelentenek!
A Vevő-Gyár online marketingügynökség társadalmi szerepvállalásának nyeresége természetesen nemcsak az “ingyen munka”. A valódi értéket a kampány által nyert adományok összege és az alapítvány széleskörű megismerése jelenti. Egy alapítvány természetesen nem egy profitközpontú divatcég, de ugyanolyan fontos, hogy minél többen megismerjék létezését, tevékenységét. Ennek dupla haszna is van: egyrészt sokkal több embernek tudnak segíteni, valamint jóval több támogatót is maguk mellé tudnak állítani. Ha egy alapítvány kellően nagy reputációt kap, akkor sokkal könnyebben elérheti céljait! A Vevő-Gyár ebben nyújt valódi segítséget!
Milyen alapítvány pályázik nagy eséllyel?
Társadalmi szerepvállalásunk szempontjából fontos, hogy tudjunk azonosulni az alapítvány céljaival és működésével. Ezért elsősorban egészségügyi alapítványokkal, gyermekekkel, idősekkel, elesettekkel, pozitív szemlélettel foglalkozó, tanító alapítványok támogatása motivál minket. Lényeges számunkra, hogy a szervezet valódi segítséget nyújtsunk a társadalom számára. Ezért kiemelten fontosnak tartjuk, hogy az alapítvány működése átlátható, nyilvánosan követhető, a cél szerinti juttatásuk pedig magas legyen.
Hogyan nyerheti el az alapítványom ezt a segítséget?
Facebook oldalunkon ossza meg erről szóló bejegyzésünket, és írja be az Ön által javasolt alapítvány nevét kommentben. Szeptember 30. 23:59-ig küldheti el javaslatát, az eredményhirdetésre pedig október 14-én kerül sor. A visszaélések elkerülése végett a Facebook-on való úgynevezett “like-versenyt” nem tartottuk jó megoldásnak, ezért az alapítvány kiválasztását kollégáink végzik, ahol egyszerű többséggel döntünk a nyertes alapítványról.
Ismer olyan alapítványt, aminek nagy szüksége lenne segítségünkre? Facebook oldalunkon írja meg hozzászólásban az alapítvány nevét! Adjon esélyt a többi alapítványnak is, ossza meg bejegyzésünket!